Przy naprawach we wnętrzu auta, a szczególnie związanych z elementami drewnianymi należy zachować szczególną ostrożność, tak aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia.
Dlatego też, niedopuszczalne jest stosowanie np. śrubokręta w celu podważenia i wyjęcia przełącznika z panelu drewnianego.
Najbardziej bezpiecznym sposobem jest zdemontowanie danego elementu drewnianego i wypchnięcie przełącznika od wewnątrz. Warto poświęcić te kilka czy nawet kilkanaście minut na wymontowanie elementu niż później ciągłe oglądanie szpetnych rys, zadrapań czy odkształceń przełączników.
Jest jeszcze jeden sposób na dobranie się do przełącznika.
W modelach MB w 82 roku producent zaczął stosować przełączniki z rowkami ułatwiającymi demontaż.
Do demontażu potrzebujemy narzędzia, które można zrobić z twardego drutu o średnicy około 3mm.
Można do tego celu użyć stary płaski śrubokręt słabej jakości. Porządny śrubokręt się złamie przy próbie jego zagięcia.
Rowki ułatwiające wyjęcie znajują się po obu stronach przełącznika. Naciskając górną część przełącznika odsłania się rowek w dolnej jego części w który wkładamy przyrząd i pociągamy.
Po wypięciu zaczepu operację powtarzamy z drugiej strony przełącznika
Z moich obserwacji wynika, że nie wszystkie przełączniki po 82 roku posiadają tą opcję.
" Porządny śrubokręt się złamie przy próbie jego zagięcia" - ??? Porządny śrubokręt się nie powinien złamać wcale ;)
OdpowiedzUsuńWszystko ma swoją wytrzymałość. Kwestia tylko ile siły użyjemy ;)
Usuń