Strony

Strony

poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Naprawa siatek foteli przednich w MB W126

Czyli sposób na dyndające sznurki. Co prawda jest to niewielka usterka, ale jej naprawa również cieszy.





Problemem zwisających siatek jest gumka na której wiszą. Po wielu latach, w rożnych temperaturach guma uległa rozkładowi co spowodowało jej rozciągnięcie.

Opis dotyczy naprawy foteli regulowanych elektrycznie, choć w przypadku foteli regulowanych ręcznie  będzie podobnie (trzeba dodatkowo zdjąć pokrętło oparcia).

Pierwszą czynnością jaką należy wykonać to udanie się do sklepu z pasmanterią i zakupienie 1m gumki o przekroju prostokąta 5mm x 2mm, oplecionej nicią, koloru czarnego.
Ponieważ jest problem z dostępnością takiej gumki, można użyć gumki o przekroju okrągłym 5mm lub 3mm (polecam 5mm). Inna nazwa tego wyrobu to tzw. gumka kapeluszowa.
Wersja dla osób szczególnie oszczędnych to zastosowanie gumki z majtek lub kalesonów, choć tego akurat nie polecam. Po pierwsze będzie to gumka płaska, zwykle koloru białego, po drugie nie przystoi posiadaczowi S klasy paradować z opadającymi gaciami.

Mając odpowiednią gumkę przystępujemy do naprawy.
Aby zrobić sobie komfortowy dostęp ponosimy tylną część siedziska  i ustawiamy oparcie maksymalnie przechylone do przodu.
Od spodu, w dolnej części tylnego panelu fotela znajdują się dwa wkręty mocujące. Odkręcamy je i panel pociągamy w dół. Aby ułatwić wyjęcie można boki panela na dole odchylić lekko na zewnątrz i pociągnąć do siebie.


Wkręty mocujące.










Po odkręceniu wkrętów panel pociągamy w dół.



Na wewnętrznej stronie panela widać mocowanie plastikowej ramki - zaczepy i dwa wkręty.
Odkręcamy wkręty i wyjmujemy ramkę uwalniając zaczepy. Trzeba zachować ostrożność aby ich nie połamać. Zaczynamy od zaczepów po bokach, czyli ramkę przesuwamy w górę, a następnie wypinamy dwa środkowe przesuwając ramkę w bok.




Wkręty mocujące ramkę.




Sposób mocowania siatki do ramki.


Po wyjęciu starej gumki trzeba wyjąć metalowe blaszki zaciśnięte na końcach. Można to zrobić przy użyciu szpikulca lub gwoździa. Po wstępnym rozgięciu wsadzamy wąskie szczypce i odginając dalej końce blaszki uwalniamy gumkę.


 Do odgięcia blaszek użyłem szydła.


 Blaszki zakładamy na nową gumkę i zaciskamy kombinerkami. Odległość między blaszkami przy nienaciągniętej gumce powinna wynosić 40cm - zapewni to lekkie naciągnięcie gumki po zamontowaniu ramki. Nadmiar gumki odcinamy. Nową gumkę umieszczamy w ramce, którą mocujemy z powrotem w tylnym panelu fotela, uważając aby jej nie złamać.



Nowa gumka na swoim miejscu.


Montujemy panel z powrotem i mamy pięknie przylegającą siatkę do fotela.
W przypadku fotela kierowcy z podłokietnikiem, przy zakładaniu panela należy zwrócić uwagę na zaślepkę mocowania podłokietnika.








Zaślepka mocowania podłokietnika.



Widok na jej zaczepy.


Oczywiście operację również powtarzamy przy drugim fotelu.



 Pacjenci po operacji gotowi do przyjęcia bagażu.



Jeśli ktoś zdecyduje się na cieńszą gumkę np. 3mm to można ją założyć w następujący sposób:
Zawiązujemy na jednym z jej końców supełek. Nawlekamy na nią dwie podkładki (o średnicy otworu zbliżonej do średnicy gumki) i robimy drugi supeł. Odległość między supłami to 40cm. Aby zabezpieczyć supły przed ewentualnym rozwiązaniem, zabezpieczamy je kropelką kleju...Kropelka ;). Ponieważ w miejscu zaczepienia końców gumki jest dość ciasno, normalne podkładki się nie zmieszczą. Dlatego przed ich założeniem na gumkę zginamy je w połowie (ok 90 stopni), a po umieszczeniu ich przy supłach zginamy  kombinerkami jeszcze bardziej tak, aby zmieściły się pod ramką.
Wyjmujemy starą gumkę i w jej miejsce zakładamy nową.



 Mocowanie gumki 3mm do ramki.


 Podkładka zabezpiecza dodatkowo gumkę przed wyrwaniem i rozkłada równomiernie nacisk gumki na plastik wokół otworu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz