Do wymiany dźwigienek skłoniło mnie ich nadmierne zużycie, spowodowane najprawdopodobniej nieszczelnym połączeniem magistrali smarującej wałki rozrządu z podporami. Luz który pojawił się na elementach łączących wyżej wspomnianą magistralę spowodował nieszczelność, a co za tym idzie niedostateczne smarowanie wałka rozrządu oraz dźwigienek.
Instrukcja Mercedes-Benz, przy wymianie dźwigienek zaworowych, zaleca również wymianę wałków rozrządu.
Ponieważ stwierdziłem, że wałki rozrządu są w całkiem przyzwoitym stanie, zaniechałem ich wymiany na nowe. Wymagały jednak wypolerowania, co wiązało się z ich demontażem. Opis demontażu i ponownego zamontowania wałków przedstawiłem tutaj. Ponieważ są tam również zawarte opisy demontażu i montażu dźwigienek, jak i innych czynności związanych z ich wymianą, nie będę się tutaj powtarzał ;).
Demontaż dźwigienek przy pomocy ściągacza.
Powierzchnie niektórych dźwigienek na styku z krzywkami wałka były zużyte na tyle, że konieczna była wymiana.
Stan najbardziej zużytych dźwigienek zaworowych.
Poniższe fotografie przedstawiają stan wałków rozrządu po wymontowaniu z silnika - jak widać nie ma tragedii.
Widok na najgorsze krzywki.
Po wypolerowaniu i zamontowaniu wałków, założyłem nowe dźwigienki zaworowe. Dźwigienki w ASO dostępne są pod numerem: A116 055 15 01
Tego typu czynności wymagają sprawdzenia i ew. ustawienia naprężenia wstępnego kompensatorów luzu zaworowego. Opis znajduje się tutaj.
Witam! Świetne opisy. Wszystko bardzo czytelne i zrozumiałe. Dziękuję.
OdpowiedzUsuńWitam! Świetne opisy. Wszystko bardzo czytelne i zrozumiałe. Dziękuję.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis, wszystko klarownie wyjaśnione. Już po pierwszym przeczytaniu zrozumiałem o co chodzi, bo język którego używasz jest na prawdę prosty i przystępny dla każdego. Serdecznie pozdrawiam i biorę się za czytanie reszty wpisów. Blog z ogromnym potencjałem i wiedzą. Serdecznie pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńDużo wartościowych informacji
OdpowiedzUsuńświetny ten blog i ciekawe treści
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuń