Andrzeju bardzo Ci dziękuję za Twojego bloga. Wchodzę tam dość często. Niestety ale dopiero po rozebraniu mojej pompy wspomagania ZF 49 zauważyłem że też rozbierałeś i konserwowałeś pompę. Nie tego typu ale łudząco podobną.
Mam do Ciebie pilne pytanie - otóż piszesz o luzie na wałku. U mnie jest tak, że jak mam zamocowane koło pasowe to jest wyczuwalny luz - koło wchodzi i wychodzi. Fakt że to się dzieje bez oleju wewnątrz. Pomyślałem żeby ten luz skasować. Można dać mała podkładkę pod pierścień segera który zakańcza mocowanie wewnętrzne wałka. Co o tym sądzisz? Tam się nic nie obraca i ten pierścień segera nie pracuje. Ruch do przodu i do tyłu to w moim wypadku około 2 mm. Czy wymieniać wałek? Poza tym po złożeniu pompa mi głośno chodzi. Nie tylko na krańcach obrotu kierownicy ale i na całym promieniu obrotu kierownicy. Jak przystawiam statoskop do pompy to słychać jej głośną pracę. Jest czysto w środku i cała jest poskładana. Zaraz rozłożę zawór powrotny bo wydaję mi się że tam coś mogło wpaść. Wiesz nowy wałek kosztuje 600 zł.
Jakieś sugestie? z góry dziękuje Rafał - Zahuś na forum SECa
Mam problem z ASR w moim amerykańskim MB sel 560 z 1991 ROKU , auto straciło moc i zaczęło szarpać przy zmianie biegów, dokonałem pomiarów w porcie diagnostycznym na pinie 5-2 napięcie wynosi 14v a na pinie 3-5 napięcie wynosi 6v, dzieląc i mnożąc wartości wynosi 40% (czujnik przepływu powietrza) chciałbym się zapytać czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z system ASR? Po odpaleniu auta wszystkie kontrolki gasną i jak tylko dodam delikatnie gazu to włącza się kontrolka ASR, na dodatek pedal gazu chodzi opornie i łapie obroty przy samym kic down, Ps: jestem pełen podziwu ile Pan wkłada serca w naprawy MB Pozdrawiam! Marcin
Mam problem z ASR w moim amerykańskim MB sel 560 z 1991 ROKU , auto straciło moc i zaczęło szarpać przy zmianie biegów, dokonałem pomiarów w porcie diagnostycznym na pinie 5-2 napięcie wynosi 14v a na pinie 3-5 napięcie wynosi 6v, dzieląc i mnożąc wartości wynosi 40% (czujnik przepływu powietrza) chciałbym się zapytać czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z system ASR? Po odpaleniu auta wszystkie kontrolki gasną i jak tylko dodam delikatnie gazu to włącza się kontrolka ASR, na dodatek pedal gazu chodzi opornie i łapie obroty przy samym kic down, Ps: jestem pełen podziwu ile Pan wkłada serca w naprawy MB Pozdrawiam! Marcin
Witam czy może ktoś naprawiał licznik od w126 Mercedesa? Problem polega na tym że kilometry dzienne jak i kilometry ste działają prawidłowo tylko przestał działać prędkościomierz
Andrzeju bardzo Ci dziękuję za Twojego bloga. Wchodzę tam dość często. Niestety ale dopiero po rozebraniu mojej pompy wspomagania ZF 49 zauważyłem że też rozbierałeś i konserwowałeś pompę. Nie tego typu ale łudząco podobną.
OdpowiedzUsuńMam do Ciebie pilne pytanie - otóż piszesz o luzie na wałku. U mnie jest tak, że jak mam zamocowane koło pasowe to jest wyczuwalny luz - koło wchodzi i wychodzi. Fakt że to się dzieje bez oleju wewnątrz. Pomyślałem żeby ten luz skasować. Można dać mała podkładkę pod pierścień segera który zakańcza mocowanie wewnętrzne wałka. Co o tym sądzisz? Tam się nic nie obraca i ten pierścień segera nie pracuje. Ruch do przodu i do tyłu to w moim wypadku około 2 mm. Czy wymieniać wałek?
Poza tym po złożeniu pompa mi głośno chodzi. Nie tylko na krańcach obrotu kierownicy ale i na całym promieniu obrotu kierownicy. Jak przystawiam statoskop do pompy to słychać jej głośną pracę. Jest czysto w środku i cała jest poskładana. Zaraz rozłożę zawór powrotny bo wydaję mi się że tam coś mogło wpaść. Wiesz nowy wałek kosztuje 600 zł.
Jakieś sugestie? z góry dziękuje Rafał - Zahuś na forum SECa
Taki wspaniały blog, a teraz przez głupi photobucket wszystko szlag trafił..
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńCzy zdjęcia zaczną "działać"
OdpowiedzUsuńMam problem z ASR w moim amerykańskim MB sel 560 z 1991 ROKU , auto straciło moc i zaczęło szarpać przy zmianie biegów, dokonałem pomiarów w porcie diagnostycznym na pinie 5-2 napięcie wynosi 14v a na pinie 3-5 napięcie wynosi 6v, dzieląc i mnożąc wartości wynosi 40% (czujnik przepływu powietrza) chciałbym się zapytać czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z system ASR? Po odpaleniu auta wszystkie kontrolki gasną i jak tylko dodam delikatnie gazu to włącza się kontrolka ASR, na dodatek pedal gazu chodzi opornie i łapie obroty przy samym kic down,
OdpowiedzUsuńPs: jestem pełen podziwu ile Pan wkłada serca w naprawy MB
Pozdrawiam!
Marcin
Mam problem z ASR w moim amerykańskim MB sel 560 z 1991 ROKU , auto straciło moc i zaczęło szarpać przy zmianie biegów, dokonałem pomiarów w porcie diagnostycznym na pinie 5-2 napięcie wynosi 14v a na pinie 3-5 napięcie wynosi 6v, dzieląc i mnożąc wartości wynosi 40% (czujnik przepływu powietrza) chciałbym się zapytać czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z system ASR? Po odpaleniu auta wszystkie kontrolki gasną i jak tylko dodam delikatnie gazu to włącza się kontrolka ASR, na dodatek pedal gazu chodzi opornie i łapie obroty przy samym kic down,
OdpowiedzUsuńPs: jestem pełen podziwu ile Pan wkłada serca w naprawy MB
Pozdrawiam!
Marcin
Witam czy może ktoś naprawiał licznik od w126 Mercedesa?
OdpowiedzUsuńProblem polega na tym że kilometry dzienne jak i kilometry ste działają prawidłowo tylko przestał działać prędkościomierz
Ten Gościu to krynica wiedzy .
OdpowiedzUsuń